Följ oss

söndag 2 maj 2010

Lite nytt om hantverkstävlingen!

Mina damer och herrar (!!??)! Nu skulle jag ju egentligen presenterat vinnaren i Hantverkstävlingen, men jag tycker att det var lite för få inskickade bidrag och rykten har nått mig att vissa tyckte det verkade svårt! Svårt borde det inte vara, lite klurigt kanske, men vem har sagt att det ska vara lätt!? Jag ser dagligen alster där ute som jag tycker skulle ha kunnat passa in i tävlingen (om de bara hade varit gjorde till den ;-) ). Det gäller bara att hitta den där röda tråden, det är det som är det kluriga, men jag ser ju hur duktiga ni är.

Exempel på hantverk är allt man gör med händerna: syr, snickrar, drejar, målar, murar, skulpterar, virkar, täljer… Låna en teknik,använd material... Och berätta lite om det. Om tävlingen!

Fundera lite till och så hoppas jag att några fler av er vågar/hinner få ihop ett alster och skickar in. Vi förlänger tävlingstiden till den 15 maj.

Nu är jag lite nyfiken på vad DT Ulwa har hittat på till nästa vecka, medan vi väntar får ni titta på ett hörn av min balkong. Ha det bra så länge!



DT Cornelia/Sorken

3 kommentarer:

  1. TACK!!! Då kanske jag hinner trots allt...blev så ledsen när jag insåg att jag inte skulle hinna orka skapa för jag har ju faktiskt en idé, det var bara tiden/läget som inte passade...
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. ÅH! Jättebra! För jag har gjort klart mitt bidrag sedan länge, men hann aldrig ta ett kort och delta, så nu skall ni få! :D
    Soliga hälsningar från Johanna

    SvaraRadera
  3. DT Cornelia/Sorken10 maj 2010 11:06:00

    Kul, kul! Vi ser fram emot era bidrag!

    SvaraRadera